Customer Success Manager med kundansvar till Intelliplan

Ort: Stockholm
Omfattning: Tillsvidareanställning

Ansök senast:2021-12-01

Vad vi erbjuder

Vill du också jobba på ett av Sveriges hetaste Saas-bolag?

Vi söker dig som brinner för att bygga långsiktiga kundrelationer samtidigt som du identifierar möjligheter för att skapa flow i våra kunders vardag!

Intelliplan är ett smart, drivet och jordnära företag som tillhandahåller ett marknadsledande affärssystem för företag med bemanning- och rekryteringsintensiva inslag. Hos oss har du möjlighet att påverka såväl företagets som din egen utveckling och vara del av en öppen, målfokuserad och vinnande kultur där vi gör skillnad för våra kunder på daglig basis.

Vi erbjuder marknadsmässiga löner och bra förmåner i form av tjänstepension, 5 extra semesterdagar, förmånligt bolån, kick off, företagsaktiviteter och mycket mer. Du är alltid välkommen till vårt kontor i Globen men vi erbjuder också möjlighet till arbete på distans.
 

Vill du också bli en Intelliplanare?

Customer Success utgör en viktig funktion för att säkerställa att Intelliplans kunder får ut den största möjliga nyttan av att köra vårt system. Vi är en snabbrörlig organisation som försöker tänka startup även fast vi funnits i över 20 år - vi vill hela tiden utvecklas och bli bättre. Vi har höga mål och visioner och vi hoppas att du är redo att hoppa på denna utmaning.

Dina arbetsuppgifter

Som Customer Success Manager hos Intelliplan kommer målsättningen vara kundernas effektivitet och flow i systemet. Du ansvarar för att utveckla affärsmässiga relationer med våra kunder, dina kontaktpersoner är allt från systemförvaltare till VD.

Ditt viktigaste mål kommer vara att förflytta dina kunder från vår klientbaserade modul till vår Cloudlösning.
  • Arbeta för att uppfylla mål avseende försäljning och churn på individ och teamnivå
  • Ansvara för att identifiera, driva och sälja in projekt samt utbildningsinsatser för förbättrat systemanvändande och värdeskapande hos dina kunder
  • Aktivt driva merförsäljning mot din kundbas
  • Ansvara för användarrelaterade frågor vid onboarding av nya kunder, för att möjliggöra ett optimalt systemanvändande

Din profil

Är du vår match?
Vi drivs av en hög målsättning och att utveckla våra kunder så att de får bättre flow i sin vardag. Då vi jobbar mot en snabbrörlig bransch är det viktigt att du är flexibel, självgående och har en hög samarbetsförmåga både internt och externt.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande befattning, gärna inom försäljning - B2B. Det är en stor fördel om du har arbetat med värdebaserad försäljning och har vana att förhandla, gärna på VD-nivå. Vidare ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av merförsäljning och/eller nyförsäljning med goda försäljningsresultat.

Skallkrav:
  • Minst gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
  • Engelska och svenska flytande i tal och skrift
  • Mycket god kunskap i MS Office (Excel, Word, Powerpoint)


Meriterande:
  • Tidigare erfarenhet från bemanningsbranschen och produkterfarenhet av Intelliplan
  • Tidigare erfarenhet av försäljning, projektledning av HR/affär/lön/CRM system eller motsvarande

Om Intelliplan

Intelliplan är ett SaaS-bolag som grundades i slutet av 90-talet och har Nordens marknadsledande affärssystem för företag med stora volymer av uthyrning och rekrytering. Efter över 20 år blev vi nyligen utsedda till ett av Sveriges 50 hetaste SaaS-företag. Vi har nu siktet på att ta över Europa!

Sök tjänsten

Vill du vara med på en spännande resa där våra kunders framgång står i fokus? Skicka in din ansökan redan idag och bli en av oss!
Skulle det vara så att du har frågor om tjänsten som inte har besvarats ovan är det bara att du kontaktar rekryterande chef Emelie Willman.

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
 

Du kanske känner någon som skulle passa perfekt för jobbet? Tipsa dom!

facebookCreated with Sketch.
Rekryteringsansvarig
Emelie Willman