Vad vi erbjuder
Intelliplan AB har nyligen förvärvat Euronetics – företaget bakom plattformarna Schemabanken och Vikariebanken.
Tillsammans erbjuder vi marknadens ledande lösningar för schemaläggning, vikarietillsättning och bemanningsplanering inom offentlig sektor.
Systemen används av kommuner och regioner i hela Sverige för att skapa effektivare planering, minskad administration och bättre resursutnyttjande inom verksamheter som vård, skola och omsorg.
Intelliplan AB har nyligen förvärvat Euronetics – företaget bakom plattformarna Schemabanken och Vikariebanken.
Tillsammans erbjuder vi marknadens ledande lösningar för schemaläggning, vikarietillsättning och bemanningsplanering inom offentlig sektor.
Systemen används av kommuner och regioner i hela Sverige för att skapa effektivare planering, minskad administration och bättre resursutnyttjande inom verksamheter som vård, skola och omsorg.
Tillsammans erbjuder vi marknadens ledande lösningar för schemaläggning, vikarietillsättning och bemanningsplanering inom offentlig sektor.
Systemen används av kommuner och regioner i hela Sverige för att skapa effektivare planering, minskad administration och bättre resursutnyttjande inom verksamheter som vård, skola och omsorg.
Vill du också bli en Intelliplanare?
Som säljare ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från prospektering till avtal.
Du bygger och utvecklar relationer med nya och befintliga kunder inom offentlig sektor, och visar hur våra lösningar kan bidra till verksamhetsnytta, kvalitet och effektivitet.
Du kommer att:
- Identifiera och bearbeta nya kunder inom kommuner och regioner
- Driva hela säljcykeln – från behovsanalys till avtal
- Hantera upphandlingar enligt LOU
- Genomföra presentationer och systemdemonstrationer
- Ta fram affärsförslag, kalkyler och ROI-beräkningar
- Följa upp och utveckla befintliga kundrelationer
Som säljare ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från prospektering till avtal.
Du bygger och utvecklar relationer med nya och befintliga kunder inom offentlig sektor, och visar hur våra lösningar kan bidra till verksamhetsnytta, kvalitet och effektivitet.
Du kommer att:
Du bygger och utvecklar relationer med nya och befintliga kunder inom offentlig sektor, och visar hur våra lösningar kan bidra till verksamhetsnytta, kvalitet och effektivitet.
Du kommer att:
- Identifiera och bearbeta nya kunder inom kommuner och regioner
- Driva hela säljcykeln – från behovsanalys till avtal
- Hantera upphandlingar enligt LOU
- Genomföra presentationer och systemdemonstrationer
- Ta fram affärsförslag, kalkyler och ROI-beräkningar
- Följa upp och utveckla befintliga kundrelationer
Dina arbetsuppgifter
Du är en affärsdriven och relationsskapande säljare som trivs med att arbeta långsiktigt och konsultativt.
Du har lätt för att bygga förtroende med olika beslutsnivåer och drivs av att skapa värde för kunden.
Du är strukturerad, nyfiken och har förmåga att förstå både teknik och verksamhetsprocesser.
Du motiveras av att arbeta mot mål, ta ansvar och vara en del av en tillväxtresa.
Du är en affärsdriven och relationsskapande säljare som trivs med att arbeta långsiktigt och konsultativt.
Du har lätt för att bygga förtroende med olika beslutsnivåer och drivs av att skapa värde för kunden.
Du är strukturerad, nyfiken och har förmåga att förstå både teknik och verksamhetsprocesser.
Du motiveras av att arbeta mot mål, ta ansvar och vara en del av en tillväxtresa.
Du har lätt för att bygga förtroende med olika beslutsnivåer och drivs av att skapa värde för kunden.
Du är strukturerad, nyfiken och har förmåga att förstå både teknik och verksamhetsprocesser.
Du motiveras av att arbeta mot mål, ta ansvar och vara en del av en tillväxtresa.
Din profil
- Dokumenterad erfarenhet av komplex B2B-försäljning, gärna inom SaaS eller HR-/bemanningssystem
- Erfarenhet av offentlig sektor och LOU-processer
- Vana vid att arbeta i CRM-system
- Mycket god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift
- Eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi, IT eller HR är meriterande
- Dokumenterad erfarenhet av komplex B2B-försäljning, gärna inom SaaS eller HR-/bemanningssystem
- Erfarenhet av offentlig sektor och LOU-processer
- Vana vid att arbeta i CRM-system
- Mycket god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift
- Eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi, IT eller HR är meriterande
Övriga meriter för tjänsten
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av schemaläggnings-, bemannings- eller HR-relaterade system
- Förståelse för verksamhetsprocesser inom vård, skola eller omsorg
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av schemaläggnings-, bemannings- eller HR-relaterade system
- Förståelse för verksamhetsprocesser inom vård, skola eller omsorg
Du kanske känner någon som skulle passa perfekt för jobbet? Tipsa dom!

Rekryteringsansvarig
Sofi Andersson